A LA RECERCA DE POKÉMONS

 
Imatge Reporter d'ESO de l'IE Besalú (PROF)
A LA RECERCA DE POKÉMONS
per Reporter d'ESO de l'IE Besalú (PROF) - dissabte, 4 novembre 2017, 17:13
 

Els pokémons o monstres de butxaca varen ser introduïts pel japonès Satoshi Tajiri a la revista japonesa Game Freak el 1989. Més endavant, amb altres col·laboradors, es va desenvolupar un vídeojoc comercialitzat per Nintendo

Els alumnes de 4t ESO del nostre centre dediquen algunes hores de la classe d’informàtica a cercar POKÉMONS per conèixer alguns elements (com per exemple la localització) que aquest joc incorpora.

Pokémon go és un vídeojoc de realitat augmentada basat en la localització i que fusiona elements físics del món real amb elements virtuals; és a dir, el món fictici del joc es barreja amb el món real i amb la nostra experiència.

Enfront la inactivitat física que envolta el món dels vídeojocs que es practiquen des del sofà de casa, aquest joc requereix que els jugadors recorrin els carrers i els espais físics reals per descobrir tota mena de pokémons.

A més, es converteix amb una eina molt útil ja que els carrers apareixen representats en forma de mapa i això permet conèixer llocs emblemàtics de la ciutat (museus, monuments, llocs històrics, instal·lacions artístiques ...).

Per tant, en general els alumnes s’ho passen bé amb la realització de l’activitat alhora que aprenen conceptes del món informàtic i de les tecnologies.